Wednesday, October 27, 2010

Only in Italy!!!

Happened today: I went to return the modem of Fastweb (an Italian broadband telecommunications company) to a special store which isn`t open every day. I know it because I already spent one day running around Milan and trying to find a store that would take the modem back. So today I went there (first of course controlling and calling when they would be open after lunch break/siesta). They advised me that they can`t take the modem, because the “request of cancellation is still in process, contact the customer service please”. I closed the contract 3 months ago!!!
I decided that I am not going out of the store with the modem so I started calling and so did someone else behalf of me. After 2 people calling the customer service for 30 minutes there still was no answer. Of course no one from the store could call and help. It is the customer who calls. (You need to understand that this is 1/4 stores of Fastweb that take back the modems in Milan!) WTF !!!!!
***
Next I will get a bill of 200€ because I haven`t returned the modem!!!!! When I will say that they are ridiculous they say “fine, first pay the bill and then after we have processed your request you might get your money back... (It normally takes about 6 years).
***
These are the absurd things that make me more than furious in this country. People spend too much energy taking care of everyday life situations which shouldn`t be difficult at all.
***
Okay, can I now send a bill to Fastweb of all the hours I lost of work while trying to return their modem?
***
The question comes back into my mind that how in earth does this country functions???

4 comments:

Lady Laetitia said...

Ciao! Ihan pakko kommentoida nyt tuota :) Silloin kun mä siellä asuin myös mä tuumasin että miksi ihmeessä kaikki pitää tehdä niin hankalasti ja varsinkin jos pitää valittaa jostain tai käydä ihan missä tahansa toimistossa saa varautua siihen, että siinä muuten kestää hetki jos toinenkin! Asia jota Suomessa arvostan, virastot toimivat!!

stellina said...

Puhut niin totta!!! Mä tiedän jo suurinpiirtein, et kaikki täytyy tehdä vaikeimman kautta. Esim. parkkisakko pitää käydä maksamassa vaan siinä yhdessä ainoassa toimistossa. Hei haloo, Nettipankki?!?!?!?
Katotaan kauanko menee, et tuun paluupostissa takas. ;o)

Lady Laetitia said...

Haha! Mä vietin 4 kuukautta siellä ja halusin hankkia oleskeluluvan silloin, koska saan olla vain 3 kuukautta maassa ilman sitä. Kun hain sitä sieltä virastosta joka oli auki miten sattuu, niin mitä ne sanoo mulle!! "Mikä oleskelulupa? Ei kukaan huomaa"Juu, mielellään en olisi laittomasti maassa, vaikka ei näyttäisi edes haittaavan teitä. Toinen kerta mm. kun halusin postittaa paketin Suomeen. Mun piti ensin jonottaa puoli tuntia jotta saan lomakkeen,(joka muuten oli vaan italiaksi ja ranskaksi) en tajunnut siitä mitään, eikä kukaan halunnu auttaa mua. Kun lopulta sain sen valmiiksi mun piti jonottaa toinen puoli tuntia jotta voin antaa niille sen paketin ja ne miettiä pitkään, mikä olis kätevin tapa lähettää se( ja ehkä myös tarkistaa kartasta, missä on Suomi!!)
Milano muuten ihana paikka, ja sun työsi kuulostaa mahtavalta :)

stellina said...

Ahahahahhaha!!!!! Mä oon kokenut ihan samat kuin sä.
Tsekkaa mun vanha kirjoitus kun menetin malttini sitä samaa lupaa hankkiessani.

http://bionda-finlandese.blogspot.com/2008/04/che-giorno-oggi.html